
Oefeningen
Capture the neighbourhoodLOMAP» Meer weten? |
![]() |
Opbouwen van het referentiekader aan de hand van voorbeeldenWat is een Brede School?» Meer weten? |
![]() |
Buitengewoon talig. Gratis lessenpakket talensensibilisering voor het Buitengewoon Secundair Onderwijs type 1» Meer weten? |
![]() |
Bronnenkaart 7 dimensies van ouderbetrokkenheid» Meer weten? |
Bronnenkaart Met ouders omgaan als volwaardige opvoeders en (gesprek)partners (Ernalsteen, 2002)» Meer weten? |
![]() |
10 tips van Ondernemende Bewuste Ouders Sint-Truiden“Ik heb mijn kind vleugels gegeven, de school moet het leren vliegen.”» Meer weten? |
InspiratieZintuigen (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieVerjaardagskistje (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieVerhalenbord (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieTelefoon (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieSpiegelspel (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieSchattenmand (Van Keulen, 2003)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieHet boek 'ik' (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieGeleide voorstelling (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieFamilieportret (Van Keulen, 2003)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieDe pauw (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieComplimentjes (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieWij-hoek (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
InspiratiePoppenhoek (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieLuisterhoek (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
InspiratieHoekenwerk organiseren (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
8 intelligenties in een BCThema Sprookjes (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
8 intelligenties in een BCThema Circus (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
8 intelligenties in een BCThema Herfst (Steunpunt ICO)» Meer weten? |
![]() |
Verwerkingsoefeningen Willy (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
Verwerkingsoefeningen Feest (Ernalsteen, 2004)» Meer weten? |
![]() |
Educatieve handleiding bij het prentenboek Een dag met Robby (Welzijnszorg)» Meer weten? |
![]() |
Bronnenkaart Tips om meer te zien (Ernalsteen, 2002)» Meer weten? |
![]() |
Oefening Grenzen en emoties» Meer weten? |
![]() |
Inleefoefening Heeft Sandra het zelf gezocht?» Meer weten? |
![]() |
Oefening Kom tussenbeide» Meer weten? |
![]() |
OefeningRisicomomenten onder de loep» Meer weten? |
![]() |
Oefening Hart en ziel vrijleggen» Meer weten? |
![]() |
Oefening Gericht observeren» Meer weten? |
![]() |
OefeningObservatie van een kleuterjuf» Meer weten? |
![]() |
InspiratieThemagroepsplan» Meer weten? |
Bronnenkaart Meervoudig risicomodel» Meer weten? |
Bronnenkaart Minigids welbevinden & betrokkenheid (Cego)» Meer weten? |
Bronnenkaart Reflectiemethodieken» Meer weten? |
![]() |
Bronnenkaart De 8 intelligenties van Gardner bij kleuters» Meer weten? |
Bronnenkaart 7 dimensies van ouderbetrokkenheid» Meer weten? |
Methodiek Het Toverbos» Meer weten? |
MethodiekDe dramakar» Meer weten? |
Methodiek Mijn Portret» Meer weten? |
![]() |
MethodiekDe talentenarchipel» Meer weten? |
![]() |
Bronnenkaart Verschillende oorzaken van armoede» Meer weten? |
Ga als leerling zelf aan de slag om van jouw school een sfeervolle school te makenSfeer op school» Meer weten? |
![]() |
Handreiking voor een interculturaliseringstrajectDe ICO-mobiel» Meer weten? |
![]() |
Databank met inspiratie en voorbeelden van studentgecentreerd en activerend onderwijsBV Databank» Meer weten? |
![]() |
Tips om studentgericht les te geven en te evalueren in het hoger onderwijsOnderwijstips» Meer weten? |
![]() |
Uitgewerkte lesideeën taalinitiatieDe lat hoog voor talen - Taalinitiatie» Meer weten? |
![]() |
Pakket om diversiteit in de klas zichtbaar en bespreekbaar te makenDit ben ik in Brussel» Meer weten? |
![]() |
Inspirerende praktijkvoorbeeldenTaalbeleid in het hoger onderwijs» Meer weten? |
![]() |
Inspirerende praktijkvoorbeeldenEen talentgerichte benadering in het hoger onderwijs» Meer weten? |
![]() |
GOK-ficheMotiverende en uitdagende opdrachten» Meer weten? |
GOK-ficheLeerkracht-leerling interactie» Meer weten? |
GOK-ficheLeestaken in de zaak- en praktijkvakken» Meer weten? |
GOK-ficheWerken met talig heterogene groepen» Meer weten? |
GOK-ficheSchooltaal- en vaktaal aanbrengen» Meer weten? |
Uit: Sssssst, de leerkracht leert! (VSK)De leraar evalueren via ‘De hand’.» Meer weten? |
Hierop vind je verschillende pakketten op basis van CLIM (Coöperatief Leren in Multiculturele Groepen)www.steunpuntdiversiteitenleren.be» Meer weten? |
![]() |
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).Breed observeren door in te spelen op onvoorziene omstandigheden.» Meer weten? |
![]() |
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).Breed observeren door verhalen van kinderen te gebruiken als basis voor rekenonderwijs.» Meer weten? |
![]() |
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).Breed observeren door verhalen van kinderen te betrekken in lesinhouden.» Meer weten? |
![]() |
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).Breed observeren door de leeromgeving te verbreden. Puur uit de buurt.» Meer weten? |
![]() |
Uit: Peper en zout. Een bronnenboek voor intercultureel leren in de basisschool (Ernalsteen, 2004).Werken aan status via breed observeren» Meer weten? |
![]() |